Les activitats que no arribin al mínim d'inscripcions estipulat no es duran a terme. Els grups s'ompliran per rigorós ordre d'inscripció.
La normativa d'activitats extraescolars de l'AFA estableix que el fet de participar en qualsevol activitat extraescolar és voluntari i s'exigeix bon comportament.
Cada infant podrà optar a un màxim de 3 activitats de migdia si fa primària i només 2 si està a cicle infantil. El infants d’I3 només optar a l'activitat de piscina.
Els grups han de tenir un mínim d’inscrits perquè sigui viable. Aquest mínim és diferent segons l’empresa que s’encarregui de portar a terme l’activitat. No depèn de l’AFA.
INICI I FINALITZACIÓ DE LES ACTIVITATS
Les activitats extraescolars organitzades des de l'AFA comencen el primer dilluns d'octubre de cada curs escolar i coincidiran amb el calendari escolar al llarg del curs. L'excepció és l’activitat de piscina, que comença a mitjan de setembre. Per als infants de d’I3, l’activitat de piscina començarà al gener per tal de facilitar-los l'adaptació a l'escola.
Les activitats acabaran l'últim dia de maig, exceptuant piscina que finalitzarà l'últim dia de curs.
Si per motius de quòrum o qualsevol altre incidència no es realitzés alguna activitat, a principi de curs es comunicarà per correu electrònic a les famílies aquelles activitat que es tiren endavant i aquelles que no.
● Anglès: La finalitat de les activitats en anglès és que un/a professor/a nadiu/a ajudi als infants a familiaritzar-se amb aquesta llengua. S’ofereixen diferents activitats en anglès en funció de l’edat. Les activitats d’anglès al migdia busquen aproximar-se a la llengua d’una forma lúdica i divertida. La llengua anglesa en horari de tarda tindrà un enfocament més acadèmic.
- Yoga in English (infantil): El ioga ensenya als infants les bases d’una tècnica mil·lenària que busca integrar el cos, la ment i l’esperit per trobar harmonia i equilibri interior. Un dels seus beneficis són els estiraments que ajuden a tenir un cos més flexible. La pràctica està guiada en anglès. Sense adonar-se aniran aprenent anglès a través de seguir les directrius de les accions que han de fer i del vocabulari del cos humà que es fa servir.
- Drama & storytelling (1r i 2n): Aquesta activitat combina jocs d’expressió oral i corporal amb activitats més tranquil·les en què els infants escolten històries i participen interactivament dels contes proposats. Amb aquesta varietat d’exercicis els i les alumnes aprenen vocabulari, frases simples i petits diàlegs en anglès d’una manera multidisciplinar.
- Vocabulary, games, projects (3r i 4t): Els infants aprenen més quan s’ho passen bé i quan estan motivats a comunicar-se. Mitjançant joc interactius, jocs de taula, pissarres i materials diversos, es pretén que els infants ampliïn el seu vocabulari i guanyin confiança per llançar-se a parlar en anglès.
- Conversation in English (5è i 6è): L’activitat es dirigeix a l’alumnat de cicle superior per estimular l’expressió oral de l’anglès a partir de situacions diverses i temàtiques d’interès per als i les alumnes d’aquesta edat. A través de converses i debats amb els companys i companyes, els infants agafaran confiança i posaran en pràctica el vocabulari i les expressions adquirides.
● Carrau verd (I4 a 4t): Projecte de reciclatge creatiu i artístic organitzat per Carrau Blau. L’activitat es realitza a La Vagoneta i els infants són acompanyats pels monitors de 7 i Tria des de l’escola. Inclou propostes derivades de la transformació de materials del seu magatzem de reciclatge en recursos creatius i artístics.
● Patins en línia (1r a 6è): Activitat per aquells infants que tenen ganes de lliscar, treballar l’equilibri, la coordinació i enfrontar-se cada dia a reptes constants sobre patins. Engloba totes les necessitats esportives per als infants en edat escolar: equilibri, coordinació i agilitat que es combinen amb diversió i superació de reptes. Cada infant haurà de dur a l’escola els seus patins i el seu casc per tal de fer l’activitat.
● Scooter (patinet) (1r a 6è): Activitat per aquells infants que tenen ganes de lliscar, treballar l’equilibri, la coordinació i enfrontar-se cada dia a reptes constants sobre el patinet. Cada infant haurà de dur a l’escola el seu patinet i el seu casc per tal de fer l’activitat. La empresa que ho gestiona oferirà els mòduls necessaris per fer l’activitat.
● Robòtica (1r a 6è): En aquesta activitat s'uneix la creativitat i la ciència. En un entorn lúdic, mitjançant el LEGO com a eina bàsica, els infants creen un prototip en funció de la seva edat. Els que s’inicien en la robòtica comencen treballant amb el programa Educa Lego WeDo. A mesura que avancin en el coneixement de la matèria treballen, progressivament, amb el Lego Digital Designer, la programació amb Scratch, la programació Makey Makey i la impressió i el disseny en 3D amb Tinkercad. Aquesta activitat potencia el desenvolupament d'habilitats i competències dels infants relacionades amb les ciències, tecnologia, matemàtiques i enginyeria. Els participants treballen en grup i se'ls plantegen reptes a resoldre. Aprenentatge a partir d’errors, raonament i exposició en veu alta són altres dels aspecte que treballen.
● Circ (I4 a 6è): En aquest taller els infants s'endinsaran en diferents facetes relacionades amb el món del moviment i el circ. Practicaran acrobàcies, estàtiques i dinàmiques, i aprenen a utilitzar diferents elements de malabars com el diàbolo, el plat xino, les pilotes, el pal xino, les carioques, l’hula-hop, les xanques, els aeris i les teles.
També introduiran conceptes de clown per treballar l'expressió i la comunicació, així com exercicis amb els quals treballar la relació amb el grup, amb l'espai i amb un mateix en relació amb el moviment. Això els ajudarà a millorar la pròpia consciència corporal, flexibilitat, equilibri, coordinació i concentració, així com també l'expressió.
● Expressió artística: dibuix i color (3r a 6è): Aquesta activitat està pensada per aprendre tècniques i conceptes de dibuix (esbós, proporció, punt de fuga, canvi d’escala, etc.) i complementar-ho amb l’estudi de la teoria del color, a partir de l’ús d’aquarel·les i pintures acríliques, aplicades a diferents formats i suports (paper, teles, murals). Es prioritza que cada infant treballi individualment a partir dels seus referents i inquietuds pròpies, però a finals de curs es plantejarà la possibilitat de realitzar un projecte en comú.
● Ceràmica (I4 a 2n): Mitjançant l'experimentació amb diversos materials, s'ensenya i educa a valorar la importància dels processos de creació per sobre els resultats. Es dona valor a la mirada i com aquesta els ajuda a comprendre el món que els envolta a través de l'art. Aquest taller està destinat a introduir als infants en un ambient de creativitat i joc experimental. A través de la pràctica amb diferents materials i tècniques, s'ensenyarà als infants a aprofundir i comprendre sensiblement i reflexivament el comportament de les formes en l'espai tridimensional. Prendre consciència de l'espai apreciant la bellesa del cos humà, contemplant la naturalesa des d'un prisma infantil. Tot aquest aprenentatge és a partir de simples exercicis creatius a través del joc visual de cada infant davant les seves inquietuds i creativitat.
● Ball (I4 a 2n): Per a l’activitat de ball dels infants més petits s’elaboraran propostes on s’adapti el moviment a la música. Els objectius seran conèixer les possibilitats del cos en moviment, treballar variacions coreogràfiques i activitats rítmiques, la base de les quals serà el joc.
● Dansa urbana (3r a 6è): Mitjançant aquesta activitat es vol oferir una opció creativa que combini la diversió, l'esbarjo i el moviment, i alhora aprendre i consolidar diversos aspectes tècnics tots treballant diverses coreografies i estil de ball com el funky, el hip hop o l'aeròbic.
● Cant coral (en anglès) (I5 a 6è): L’objectiu principals és gaudir de la música a través de la veu com a instrument musical. Aprenen cant coral, ritme, tècnica vocal i treball en equip. Les cançons seran d’estils populars, com el rock i el pop, cantades majoritàriament en anglès. Es treballa la pronunciació i el significat de les paraules.
● Teatre (3r a 6è): Activitat per a aquells infants que tinguin ganes de gaudir amb el teatre així com tot el que els hi pot aportar. Realitzant activitats que els posin en situació, que els permeti riure, divertir-se i desinhibir-se, fent que adquireixin confiança amb ells mateixos. Al mateix temps que afavoreix l'expressió, també millora la memòria. Les obres les creen els mateixos alumnes enriquint així la imaginació i la creativitat, alhora que la motivació.
● Escacs (1r a 6è): Aquesta activitat pretén desenvolupar habilitats d'estratègia i pensament creatiu, habilitats tàctiques, pensament matemàtic, lògic i concret. Tanmateix promou que els infants acceptin unes normes concretes i regles de joc amb un nivell de dificultat progressiu. També promou l'habilitat de concentració.
● Taekwondo (I4 a 6è): El taekwondo és una disciplina olímpica d’origen coreà basada en l’autodefensa. La pràctica d’aquest esport marcial té beneficis físics (coordinació equilibri, força, flexibilitat…) i beneficis mentals (concentració, disciplina, autocontrol, confiança en nosaltres mateixos…). En les classes d’iniciació s’ensenyen les tècniques bàsiques de defensa, atac i puntades de peu, i la seva aplicació en combat sense contacte i en defensa personal.
● Piscina (I3 a 6è, tarda): Activitat que es duu a terme al complex esportiu de la Bonaigua. Els monitors i les monitores de piscina de La Bonaigua els acolliran i els guiaran per tal d'ajudar a aprendre a nedar i perfeccionar la natació de cada infant.
La informació estarà disponible a mitjans de setembre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada